5 راهکار طلایی برای افزایش دامین آتوریتی سایت

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

اگر به دنبال راهکاری هستید که بهترین جایگاه را در نتایج جستجوی گوگل بگیرید حتما عبارت “دامین آتوریتی” یا “اعتبار دامنه” به گوشتان خورده است. و شاید خیلی از شما بدانید که دامین آتوریتی چیست و چرا اینقدر مهم است.

برای هر کسی که در زمینه سئو یا همان بهینه‌سازی موتورهای جستجو کار می‌کند، این مهم است که بداند اعتبار دامنه به تنهایی یکی از عوامل رتبه‌بندی گوگل نیست، و ده ها فاکتور مهم نیز وجود دارد که علاوه بر دامین آتوریتی به آنها نیز باید توجه داشت و بهینه سازی آنها را نیز باید انجام داد. با این حال روش‌هایی که ممکن است برای افزایش اعتبار دامنه خود به کار بگیرید، می‌تواند به بهبود بهینه‌سازی موتورهای جستجو و ارسال چراغ سبز به موتورهای جستجو برای رتبه‌ دهی به وب‌سایت شما کمک کند.

در این مقاله، به بررسی اینکه دامین آتوریتی چیست و 5 راهکار بسیار مهم برای افزایش دامین آتوریتی را به شما یاد خواهیم داد. اگر تصمیم دارید که رتبه خود را در نتایج جستجو بهینه کنید و بالاتر از رقیبانتان در نتایج سرچ قرار بگیرید پیشنهاد می کنم که حتما این بخش را تا آخر مطالعه نمایید.

دامین آتوریتی چیست؟

اعتبار دامنه Domain Authority یا مخفف شده آن که بصورت DA می باشد یکی از معیارهای مهم و کلیدی رتبه‌بندی می باشد که شما می‌توانید از آن برای بررسی عملکر وب‌ سایت خود در موتورهای جستجو استفاده کنید. هر چه دامین آتوریتی یک وب سایت بالاتر باشد عملکرد آن وب سایت خوب خواهد بود و گوگل توجه ویژه ای به این سایت ها خواهد داشت.

این معیار توسط شرکت Moz ایجاد شده است و امتیازی از ۱ تا ۱۰۰ به وب‌سایت شما اختصاص می‌دهد. بنابراین، اگر وب‌سایت شما امتیاز بالایی داشته باشد، به این معناست که نزد گوگل اعتبار بیشتری دارد و احتمال اینکه با کلمات کلیدی هدفتان در نتایج جستجوی گوگل در لینک های اول قرار بگیرید زیاد است.

یکی دیگر از دلایلی که به اعتبار دامنه توجه میشود این است که، بدانیم این سایت با این دامنه در این حوزه ی کاری در چه جایگاهی قرار دارد. بنابراین، این یک اندازه‌گیری از قدرت یا اعتبار دامنه شما در رتبه‌بندی‌هاست.

اما دقت داشته باشید که دامین آتوریتی را با اعتبار صفحه Page Authority  اشتباه نگیرید، زیرا تفاوت کمی بین این دو وجود دارد.

اعتبار دامنه، قدرت رتبه‌بندی کل دامنه شما و زیردامنه‌های آن را نشان می‌دهد، در حالی که پیج آتوریتی، به توانایی رتبه‌بندی همان صفحات توجه می‌کند و تنها امتیاز آن صفحه می باشد.

شاید با خود بپرسید که اصلا امتیاز اعتبار دامنه ی سایت من چقدر باید باشد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، بخش زیر را به دقت مطالعه نمایید.

یک دامین آتوریتی خوب باید چقدر باشد؟

محاسبه دامین آتوریتی یک وب سایت به عوامل متعددی بستگی دارد. بیایید با یک مثال توضیح دهیم، وب‌سایت‌هایی مانند گوگل، اپل یا مایکروسافت، امتیاز دامین آتوریتی بسیار بالایی دارند که بین ۹۵ تا ۱۰۰ می باشد. پس سایتهایی که بسیار بسیار قدرتمند هستند و جزو وب سایت های تاپ دنیا می باشند امتیازی بین 95 تا 100 را دریافت خواهند کرد.

از سوی دیگر، اگر وب‌سایت شما تازه تاسیس شده باشد، احتمالاً دامین آتوریتی شما کم است که ممکن است چیزی بین ۱۰ تا ۲۰ باشد. البته باید این مورد را نیز دقت کنید که اگر وب سایت شما تازه تاسیس باشد و محتوای بسیار کمی در سایتتان وجود دارد و سایتتان تازه ایندکس شده باشد ممکن است دامین آتوریتی تان خیلی کمتر از 10 باشد. پس اصلا نگران نباشد این یک امر طبیعی است و به مرور زمان با کار مدارم، افزایش خواهد یافت.

باید دقت داشته باشید که اگر هدفتان رساندن دامین آتوریتی به 20 تا 30 باشد بسیار آسان تر از آن است که بخواهید آن را به 70 تا 80 برسانید.

در بخش زیر میخواهیم امتیاز اعتبار دامنه سایت ها را بررسی کنیم که این عدد خوب است یا بد:

کمتر از 1۰: ضعیف

10 تا 20: متوسط

20 تا 60: خوب

۶۰ تا ۷۰: بسیار خوب

بیشتر از ۸۰: عالی

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که اعتبار دامنه DA  فاکتور اصلی در رتبه‌بندی گوگل نیست، اما می‌تواند به صورت غیر مستقیم در بهینه شدن کمک کند و با نگاه کردن و بررسی دامین آتوریتی یک سایت می توانیم بگوییم که این سایت قوی است یا خیر.

بهتر است از دامین آتوریتی برای مقایسه با وب‌سایت‌های دیگر که رقیت شما در نتایج جستجو هستند استفاده کرده و سپس سعی کنید امتیاز اعتبار دامنه خود را نسبت به آنها افزایش دهید.

دامین آتوریتی چطور محاسبه می‌شود؟

ابزار ماز

در مورد محاسبه اعتبار دامنه، ابزارهای مختلف از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. اما درباره Moz که مهم ترین این ابزارها می باشد باید گفت که این شرکت برای دادن امتیاز دامین آتوریتی، بیش از ۴۰ عامل مختلف را مورد بررسی قرار میدهد و از این 40 فاکتور استفاده می کند تا به یک عدد برسد.

مهم‌ترین عوامل که بر دامین آتوریتی موثر هستند عبارتند از:

  • رنک:  یکی از فاکتورهایی که ماز در زمان امتیاز دادن به دامنه یک سایت در نظر میگیرد این است که رنک آن وب سایت در کلمات کلیدی مرتبط را بررسی قرار می دهد و هر چه رنک بالاتری داشته باشند تاثیر مثبت بر روی اعتبار دامنه خواهد گذاشت و افزایش دامین آتوریتی اتفاق خواهد افتاد.
  • لینک­ها: شاید بتوان گفت که بک لینک ها مهم ترین و تاثیرگذارترین فاکتور در امتیازدهی دامین آتوریتی می باشند، این شامل لینک‌های داخلی و خارجی از صفحه وب شماست. بنابراین، اگر مقاله شما به وب‌سایت‌هایی با اعتبار بالا لینک داده شده باشد و همچنین وب‌سایت‌های معتبر دیگری به سایت شما لینک داده باشند، امتیاز خوبی از طرف ماز دریافت خواهید کرد.
  • دامنه اصلی: در هنگام بررسی بک لینک شما، ماز به تعداد بک لینک‌ طبیعی و باکیفیت توجه می‌کند. فرض کنید ۱۰۰ لینک دارید اما همه آن‌ها از یک وب‌سایت بوده‌اند. در این صورت، ماز این را به عنوان یک دامنه اصلی در نظر قرار می دهد. بنابراین، بهتر است بک لینک‌های خود را از وب‌سایت‌های مختلفی دریافت کنید تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.
  • مازتراست: ماز اعتمادپذیری وب‌سایت‌هایی که به صفحه شما لینک داده‌اند را بررسی می‌کند. به عنوان مثال، اگر شما از یک صفحه وب دانشگاهی، سایت دولتی یا سایت یک سازمان بزرگ لینک دریافت کنید، امتیاز بالایی به شما خواهد داد و دامین آتوریتی تان افزایش پیدا خواهد کرد.
  • ساختار سایت و کاربر پسند بودن سایت: برای افزایش دامین آتوریتی، باید سایت شما ساختار مناسبی داشته باشد که موتورهای جستجو مانند گوگل بتوانند به راحتی صفحات شما را کرال کنند و به درستی مسیریابی کنند و گیج نشوند. همچنین باید تجربه کاربری بسیار خوبی را برای بازدیدکنندگان فراهم کند.

تا اینجای مقاله یاد گرفتیم که دامین آتوریتی چیست و چه عواملی در آن تاثیرگذار است، آیا آماده یادگیری نحوه ساخت اعتبار دامنه هستید؟

چگونه دامین آتوریتی را افزایش دهیم؟

قبل از اینکه به افزایش اعتبار دامنه وب‌سایت خود بپردازید، باید به یاد داشته باشید که این یک استراتژی بلند مدت است، و نیاز به تداوم و پشتکار زیادی لازم است. در ادامه چند راه برای افزایش اعتبار دامنه سایت شما آورده ایم:

ساخت بک‌ لینک با کیفیت از وب‌ سایت‌های معتبر

اگر کمی تجربه داشته باشید حتما مشاهده کرده اید که، بک ‌لینک‌ها در محاسبه اعتبار دامنه نقش بسیار مهمی دارند. علاوه بر این، بک‌ لینک‌ها یکی از مهمترین عوامل رتبه‌بندی در نتایج موتورهای جستجو هستند.

یک مطالعه توسط Ahrefs نشان داد که 55.24٪ از وب‌سایت‌ها هیچ ترافیک ارگانیکی ندارند، زیرا هیچ بک ‌لینکی ندارند.

بنابراین، می‌توان گفت که شما باید بک ‌لینک‌های با کیفیت داشته باشید. و به این موضوع بسیار دقت کنید و وقت و انرژی بیشتری بگذارید.

روش‌های بسیاری برای کسب بک‌لینک جهت تقویت پروفایل لینک سایت شما وجود دارد. برای شروع، می‌توانید به سایت های رقیب مراجعه نمایید و با استفاده از ابزارها لینک های آنها را آنالیز کنید و ببینید که از کدام وب سایت ها لینک دریافت کرده اند، اگر در سایتی رپورتاژ داده اند سعی کنید شما نیز در این سایت ها یا سایت های قوی تر از آن لینک ایجاد کنید.

همچنین برای کاربران وردپرس افزونه هایی وجود دارد که به راحتی آنالیز بک لینک را می توانید انجام دهید. این افزونه ها پولی می باشند ولی کارایی بسیار بالایی دارند و با استفاده از این ابزارها و افزونه ها می توانید تصمیمات بسیار خوبی برای ارتقای بک لینک های سایت خود داشته باشید.

شما همچنین می توانید از نظر اخلاقی از رقبای خود جاسوسی کنید، به منابع بک لینک آنها نگاه کنید و سپس سعی کنید از همان وب سایت ها لینکهایی به دست آورید. یکی دیگر از راه های آسان برای ایمن سازی لینک ها از وب سایت های با کیفیت بالا، ارسال کردن پست مهمان است.

ایجاد محتوای جذاب و با ارزش

روش دوم برای افزایش دامین آتوریتی شما، ایجاد محتوای عالی و با ارزش است که دیگران را ترغیب کند که به سایت شما لینک بدهند. چرا باید محتوای شما باید فوق العاده باشد؟

اگر مخاطبان محتوا و مقالات شما را مفید بدانند، آن‌ها شروع به اشتراک گذاری آن با دیگران خواهند کرد. این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بک‌لینک‌هایی از وب‌سایت‌های با اعتبار بالا، مانند مؤسسات آموزشی یا دولتی، دریافت کنید.

و با بک‌لینک‌های از سایت‌های مختلف، شما همچنین از دامنه های مختلف و متفاوت دریافت خواهید کرد که این اعتبار دامنه شما را نیز ارتقا خواهد داد.

شما می‌توانید انواع محتواها را ایجاد کنید از جمله مقالات، محتواهای آموزشی و راهنماها، ویدئوها، اینفوگرافیک‌ها، پادکست‌ها، اسلایدها و غیره.

اما بهترین راه برای شروع، این است که نگاه کنید کدام یک از صفحات سایت شما پرطرفدار است. با این روش شما می‌توانید موضوعات و محتوای مشابه را ایجاد کنید. برای مثال اگر مخاطبان شما یکی از مقاله هایتان که درباره رژیم غذایی است را دوست داشته اند و بازدید زیادی داشته، برای آن صفحه اینفوگرافیک درست کنید و آمار و ارقام به کاربران بدهید و یا یک ویدئو تولید کنید.

بررسی وب ‌سایت خود و حذف لینک‌های بد

اگرچه بک‌ لینک‌های ورودی برای افزایش اعتبار دامنه و رتبه‌بندی وب‌سایت شما بسیار مهم هستند، داشتن لینک‌های بد نه تنها فایده ای برای وب سایت شما ندارند بلکه منجر به افت رتبه و افت دامین آتوریتی خواهد شد.

لینک‌هایی که از وب‌سایت‌های اسپمی گرفته شده‌اند، ممکن است باعث کاهش اعتبار دامنه وب‌سایت شما شوند. و در برخی موارد، ممکن است منجر به پنالتی شدن سایتتان توسط گوگل شود.

برای جلوگیری از این اتفاق، شما باید وب‌سایت خود را جهت شناسایی لینک‌های مضر بررسی کرده و آن‌ها را به سرعت حذف کنید. شما می‌توانید از ابزارهای مختلف سئو برای شناسایی لینک‌های مضر با تحلیل کامل پروفایل لینک وب‌سایت خود استفاده کنید.

و اگر نتوانید آن لینک‌ها را حذف کنید، می‌توانید از گوگل سرچ کنسول برای رد کردن لینک‌های مشکوک استفاده کنید. به این ترتیب، کرالر گوگل لینک‌های غیرطبیعی یا اسپمی را در هنگام ایندکس کردن در نظر نخواهد گرفت و آسیبی به سایتتان وارد نخواهد شد.

بهینه‌ سازی ساختار و تجربه کاربری وب‌ سایت شما

ساختار سایت

باید به یاد داشته باشید که یکی از عوامل در محاسبه اعتبار دامنه، ساختار و فرندلی ‌بودن وب‌سایت شما برای کاربران است.

با داشتن یک ساختار مناسب، موتورهای جستجو به راحتی می‌توانند صفحات وب شما را کرال کرده و در نتیجه آن‌ها را در نتایج جستجوی خود ایندکس کنند.

برای کمک به کرالرهای موتورهای جستجو، می‌توانید یک نقشه وب Sitemap  در وردپرس ایجاد کنید. یک نقشه وب، تمام صفحات مهم شما را شامل می‌شود و به موتورهای جستجو در مرور وب‌سایت شما کمک می‌کند تا بهتر و هدفمندتر ایندکس کنند.

برای بهبود تجربه کاربری وب‌سایت شما، باید با بهینه‌سازی آن برای موبایل شروع کنید.

گوگل اولویت خود را بر روی نسخه موبایل وب‌ سایت‌ها قرار داده است و اهمیت بسیاری به این قضیه می دهد، بنابراین مهم است که وب‌سایت شما بر روی دستگاه‌های موبایل به خوبی عمل کند و سریع بارگذاری شود.

سپس، باید اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما ایمن است. شما می‌توانید با دریافت گواهینامه SSL و انتقال وب‌سایت خود به HTTPS، این کار را انجام دهید. همچنین، می‌توانید از بهترین پلاگین‌های امنیتی وردپرس مانند Sucuri استفاده کنید که امکانات زیادی مانند امنیت را برای سایت شما فراهم می‌کند.

بهبود لینک‌های داخلی

یکی دیگر از راه‌های بهبود تجربه کاربری وب‌سایت شما، تمرکز بر روی ساختار لینک‌های داخلی شماست. با راهنمایی و ارجاع کاربران به صفحات دیگر در وب‌سایت شما، می‌توانید بازدیدکنندگانتان را درگیر نگه دارید.

لینک‌های داخلی همچنین به کرالرهای موتورهای جستجو در کرال کردن وب‌سایت شما کمک می‌کنند و در ایندکس کردن صفحات شما موثر هستند.

یکی دیگر از مزایای داشتن ساختار لینک‌های داخلی مناسب، انتقال جریان لینک از یک صفحه به صفحه دیگر است.

جریان لینک، عبارتی در حوزه سئو است که به میزان ارزش یک صفحه که به صفحات دیگری لینک می‌دهد، اشاره دارد. این کار باعث می شود که موتورهای جستجو به سایت شما اعتماد کنند و به آن صفحات لینک شده نیز امتیاز دهند، زیرا بیشترین تعداد لینک‌هایی که به یک صفحه اشاره می‌کنند، بیانگر این است که آن صفحه قابل اعتماد است. تمام این‌ها باعث افزایش دامین آتوریتی می‌شود.

برای بهبود استراتژی لینک داخلی خود، می‌توانید از پلاگینی مانند All in One SEO استفاده کنید.

افزونه AIOSEO، All in One SEO به صورت خودکار گزارش لینک‌های داخلی وب‌سایت شما را تولید کرده و پیشنهاد صفحات مرتبطی را که می‌توانید به آن‌ها لینک دهید، ارائه می‌دهد و به این طریق به راحتی می توانید لینک داخلی سایت خود را بهینه کنید.

آیا خرید بک لینک نیز باعث افزایش دامین آتوریتی سایت می شود؟

خرید بک لینک دائمی از راز بک لینک می‌تواند به شما کمک کند تا دامین آتوریتی سایت خود را بطور قابل ملاحظه ای افزایش دهید. با خرید بک لینک‌ های با کیفیت و قوی، می‌توانید بهبودی در رتبه‌بندی سایت خود در موتورهای جستجو ایجاد کنید. اما باید توجه داشت که برای افزایش دامین آتوریتی سایت، نیاز به استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سفید دارید. با استفاده از این تکنیک‌ها، می‌توانید به صورت پایدار و بلندمدت، رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بهبود دهید. در نهایت، با خرید بک لینک دائمی از راز بک لینک و استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سفید، ما به شما تضمین می‌دهیم که دامین آتوریتی سایت شما در مدت زمان نسبتا کوتاهی بهبود خواهد یافت.

این یک شعار نیست و افزایش دامین آتوریتی یکی از ویژگی های پکیج های بک لینک راز بک لینک می باشد. برای خرید بک لینک دائمی و موثر کافیست به صفحه خرید بک لینک راز بک لینک مراجعه نمایید و سفارش خود را ثبت نمایید. ما در عرض دو الی 4 هفته لینک سازی سایت شما را بشکل کلاه سفید و دستی انجام خواهیم داد.

چگونه دامین آتوریتی را بررسی کنیم؟

اکنون که می‌دانیم چگونه اعتبار دامنه را افزایش دهیم، اینجا چند ابزار برای بررسی اعتبار دامنه وب‌سایت را میخواهیم معرفی کنیم تا در آنالیز بک لینک های سایت خودتان و رقبایتان می توانید از آنها استفاده کنید.

Moz Link Explorer

ابزار Moz Link Explorer به شما این امکان را می‌دهد که اعتبار دامنه هر وب‌سایت را بررسی کنید. به سادگی آدرس وب‌سایت خود یا رقبای خود را وارد کرده و اعتبار دامنه را مشاهده کنیم.

این ابزار حتی اطلاعاتی درباره تعداد بک لینک ها، دامنه‌های ریشه، و تعداد کلمات کلیدی را برای یک دامنه خاص ارائه می‌دهد.

علاوه بر این موارد، می‌توانیم گزارش‌های بیشتری مانند برترین لینک‌ها به این سایت، صفحات برتر، انکر تکست ها و بسیاری از موارد دیگر را به کمک این ابزار بررسی و آنالیز کنیم.

ابزار Ahrefs

ابزار اچرفز

اچرفز یکی از بهترین ابزارهای سئو در بازار می باشد و یکی دیگر از ابزارهای بررسی کننده‌های دامین آتوریتی است که می‌توانید برای پیدا کردن اعتبار دامنه وب‌سایت ها از آن استفاده کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که این ابزار از الگوریتم های خود برای محاسبه دامین آتوریتی استفاده می‌کند. بنابراین، ممکن است اگر آن را با Moz یا هر ابزار دیگری مقایسه کنید، تفاوت در امتیازها را ببینید که این تفاوت بسیار جزئی می باشد.

SEMrush ابزار سمراش

SEMrush ابزار محبوبی در بین بسیاری از سئوکاران حرفه ای است این ابزار نیز مانند بقیه ابزارها اطلاعاتی درباره دامین آتوریتی وب‌سایت را نیز ارائه می‌دهد.

برای مشاهده اعتبار دامنه وب‌سایت خود یا رقبای خود، به بخش Backlinks Analytics در SEMrush می توانید بروید. در تب Overview، می‌توانید امتیاز دامین آتوریتی سایت خود یا رقبابتان را مشاهده کنید.

جمع بندی

در پایان، چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که شما نمی‌توانید اعتبار دامنه وب‌سایت خود را بطور مستقیم کنترل، کم یا زیاد کنید. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که راهکارهایی را که در بالا به آن اشاره کردیم را بصورت مداوم انجام دهید، تا اعتبار دامنه شما به طور مداوم افزایش یابد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که زمان طولانی را باید برای افزایش دامین آتوریتی سایتتان صرف کنید، زیرا این اتفاق در یک شب نمی‌افتد. بنابراین، یک استراتژی بلندمدت را تعیین کنید و از نکاتی که توضیح داده‌ایم برای افزایش اعتبار دامنه خود استفاده کنید.

امیدواریم که مقاله ما درباره دامین آتوریتی و چگونگی افزایش آن را دوست داشته باشید.

فروتن

فروتن

2 دیدگاه دربارهٔ «5 راهکار طلایی برای افزایش دامین آتوریتی سایت»

    1. تحریریه راز بک لینک

      کار زمان بری هست و بستگی به میزان لینک سازی شما و کیفیت لینک هایی که می سازید دارد. حدود 1 الی 2 ماه برای 10 رتبه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *